QUI SOM

Sensacions

Kilian 2:59
Un servidor: 3:09
Resumint molt: recorregut preciós. El més dur que et fet mai, pel continu desnivell, no per la distància de la cursa. No hi havia un segon de descans sempre pujant i baixant per senderons plens de pedra, per la qual cosa dono les gràcies a les "Salomon" (tot i que no soc un marques com alguns que jo conec), per no haver-me fet mal ni tenir cap ungla negra adicional (ja en porto dos de record de la maraton).

Anècdota important: baix passar a dues nenes repelents del transaventur, tot i que van sortir un quart abans, i la més repelent de totes (la morena de cabell llarg arrissat) va caure quan just l'abançava, i la vaig ajudar a aixecar-se. És que l'esperit esportiu no es pot perdre mai.

No sé perquè, tinc la sensació d'estar més fresc que una rosa, com si no hagés fet res, per la qual cosa m'apunto a la Reus-Prades-Reus del diumenge que ve i, evidentment, si algú m'acompanya estaré molt content.

Salut.

Carles

El Carlitus i jo ens vam trobar a les 7am el diumenge (ja son ganes!). Autopista fins a Tortosa i cap al interior fins a Paüls.  A les 8:15 ja estàvem a la plaça del poble (podríem haver dormit una mica més).  :(
Si veieu les fotos de la web de la cursa, veureu que Paüls és un poble rodejat de muntanyes.  Qualsevol cursa que et puguis imaginar pels seus voltants és cap amunt, cap amunt i més amunt encara!

Sortida de les noies a les 9:30 i les dels nois a les 9:45.  Sol a tope, pel que decidim portar la camelback, tot i que hi ha aprovisionaments cada 5 km aprox. Un minut abans de la sortida m'acolloneixo mirant que hi ha poca gent amb camelback i pensant que portar litre i mig (1.5kg) a la esquena son ganes de portar pes.  Quasi que la deixo a algú de la organització però finalment decideixo sortir amb camelback.  Gran encert, com vaig veure més tard!

La cursa son 6 pujades: la primera va des de els 300 al 1000 metres i les demés van des de els 800 quasi 900 fins als 1000.  Al final, una gran baixada.

La primera pujada es fa fer molt llarga i quan vaig iniciar la segona vaig començar a pensar en plegar, ja que no podia córrer tot i que la pujada era suau.  Però vaig recordar-me de l'Aina, que sabia que anava de cursa, i me la vaig imaginar a la vora del camí veient al seu pare. Sempre que sortim a passejar per Reus, en algun moment m'agafa de la ma i em diu "correm?" i correm una estona mentre em diu "som els mes corrons!".  No la volia decebre, així que pensant en tot això vaig animar-me i vaig dir que encara que no pogués córrer, almenys aniria caminant.  Em van passar uns quants mentre pujava caminant.

Al iniciar el segon descens vaig començar a córrer i vaig anar dosificant molt quan caminava i quan corria.  Poc a poc, el grup de gent que portava davant i darrera es va anar estabilitzant.  En sec em passaven, després ho feia jo i així tota la estona.  En pujada soc normalet però de baixada m'acostuma a passar poca gent.

A la quarta pujada vaig tenir una rampa dalt del genoll dret i poc després al bessó esquerre.  Van ser un bón avis però sorprenentment, fent un parell d'estiraments per cama va quedar el tema solucionat (això si, en cursa sempre estic molt vigilant de les sensacions de les cames)

Va ser a partir de les 2 hores de cursa que tot el grup que portava al voltant va anar quedan enrera i jo començava a sentir-me més fort.  Tot i ser pujada, anava agafant gent que anaven fets caldo.

Quan vaig iniciar la baixada final va ser la apoteosi, anava passant gent fins que a partir dels 800 metres ens vam quedar sols un tio de 53 anys i jo.  Baixàvem parlant.  Realment el tio era per veure'l, perquè amb 53 anys, baixar corrents per entre les pedres com ho feia ell era increïble!
Als 650 metres vaig dir-li que intentaria passar-lo tot i que no estava segur que poder-lo deixar enrera.  Es va apartar un segon i vaig apretar el pas.  Ja no el vaig veure fins la meta, on la vam fer petar una estona, comentant la jugada.

L'arribada al poble va ser ... la culminació d'una cursa que diria que és la més dura que he fet mai, per no tenir descans en cap moment.  O estàs pujant o estàs baixant.  La gent del poble t'animaven i et donaven forces mentre corries pels carrers.  Temps final: 2:59:33, posició 101

Em vaig treure les bambes i els mitjons i vaig estar esperant descalç a que arribes el Carlitus, prenent Aquarius gelat que entrava de meravella.  No va tardar massa i va fer 3:09:46, posició 136 d'un total de 232 corredors.

Tot i haver-nos cansat molt, amb el Carlitus vam coincidir en que ens trobàvem força bé.  Potser podríem haver apretat més?  Jo crec que no. Potser podríem haver estat més estona corrent, però no més ràpid. Respecte al us del camelback, em va permetre no parar en alguns punts d'aprovisionament (sempre t'encantes descansant i menjant) i poder veure quant ho necessitava.

Repetirem l'any vinent?  Ja ho veurem ;)

Kilian

Planol de la cursa

Perfil de la cursa

Preparats per la cursa, no saben el que els espera

Pujant per la zona de les cordes, el Kilian és el segón per la dreta

El Kilian al Forat de la Finella

El Carles al Forat de la Finella

Al acabar la cursa, toca canviar-se

Canviant-se per marxar a casa

Ha estat una cursa molt dura però bonica